© 2017 by Hans Thé

Terwijl Wullur zich concentreert op de muziek en de installatie, werkt Lakerveld aan het libretto met het verzamelen en kiezen van de tekstfragmenten in samenwerking met de solisten. 

Ernst Dullemond krijgt de opdracht om hedendaagse standaarden te ontwerpen voor de hangende en liggende gongs.

 

De muziek bestaat deels uit de traditionele manier waarop de teksten in de eigen religie gereciteerd of gezongen worden, deels uit improvisaties. De teksten worden aan elkaar verbonden door gecomponeerde gamelan en koorzang.

 

Vier groepen grote gongs van het ensemble verdelen de ruimte in kwadranten, één voor elk van de religies die Wullur tijdens haar godsdienstles op de lagere school in Indonesië in onderling respect tegenkwam: Christendom, Islam, Hindoeïsme en Boeddhisme.

In Temple of Time worden ze vertegenwoordigd door vier solisten die ieder een gezongen traditie van een religie beheersen. Ze zingen en reciteren delen uit de gewijde geschriften van die godsdiensten; teksten die de vier religies gemeenschappelijk hebben die het begrip tijd belichten. Aan de hand van die teksten doorloopt het werk de stadia begintijd (de schepping), de tijd van leven, en de eindtijd - waarin aan alles een einde komt, maar tegelijkertijd de aanzet voor een nieuw begin.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now